Sunday, January 27, 2013

aku mau kahwin

‘Saya pun nak kahwin’

Oleh HIDAYATUL AKMAL AHMAD
Kuang: “Meskipun tidak memiliki kecantikan sempurna seperti insan lain, naluri kewanitaan saya tetap terdetik dan mahu berkahwin seperti wanita lain,” kata Mariam Abdul Rahman, 60.
Mariam yang tidak pernah bercinta dan berkahwin, berhasrat mencari lelaki bergelar duda yang sudi menerima dirinya seadanya. Tidak mementingkan paras rupa semata-mata, paling penting bakal suami bertanggungjawab dan boleh menerima diri seadanya.
“Saya tiada pengalaman bercinta seperti insan lain. Pada usia sebegini, cukuplah lelaki itu boleh menemani saya dan menjadi pembimbing. Lagipun, saya tak mahu menyusahkan adik-beradik lain kerana mereka sudah berkeluarga.

“Meskipun seronok duduk di sini ditemani kawan, saya tetap menginginkan kehidupan berumah tangga,” katanya ketika ditemui di Rumah Penjagaan Warga Tua Sri Tanjung Kampung Damai, di sini, sempena lawatan Persatuan Pesara Kerajaan Daerah Gombak, semalam.
FotoMAHMOOD (kiri) bersama Azizah (kanan) bertanya khabar warga tua di Rumah Penjagaan Warga Tua Sri Tanjung Kampung Damai, semalam.

Sebelum dihantar ke pusat jagaan itu, Mariam bekerja sebagai pekerja kilang di Johor Bahru. Ketika itu, tidak pernah terdetik di hatinya untuk bercinta seperti rakan lain.

No comments:

Post a Comment