Friday, August 10, 2012

nak bersahur pun tak senang

ARKIB : 08/08/2012
Share on facebook Share on twitter Share on email Share on print More Sharing Services 2
Suami isteri bersahur disamun
Oleh KHAIRATUL AINAL ABDUL KARIM
utusanktn@gmail.com

KUANTAN 7 Ogos - Sepasang suami isteri yang baru bangun untuk bersahur terkejut apabila mendapati rumah mereka di Kampung Plentong Karak, Bentong, dimasuki empat penjenayah semalam.

Dalam kejadian pukul 4 pagi itu, keempat-empat suspek dipercayai memasuki rumah tersebut melalui pintu depan yang diumpil dengan pemutar skru sebelum mengikat kedua-dua mangsa yang berusia 40-an.

Ketua Polis Daerah Bentong, Supritendan Aziz Salleh berkata, seorang daripada suspek terbabit mengawal mangsa manakala tiga lagi menggeledah rumah mereka sebelum mengambil wang tunai RM500, telefon bimbit serta barang kemas yang ditemui dalam almari di bilik tidur.

"Selepas setengah jam menggeledah rumah mangsa, empat suspek terbabit kemudian melarikan diri ke kawasan hutan berhampiran," katanya ketika di hubungi di sini hari ini.

Aziz berkata, mangsa yang bekerja di sebuah syarikat swasta kemudian berjaya membuka ikatan lalu membuat laporan di Balai Polis Karak.

Katanya, sepasukan anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bentong bergegas ke tempat kejadian bersama Unit Anjing Pengesan (K-9).

Tambahnya, susulan kejadian itu, polis menahan seorang lelaki berusia 30-an yang dipercayai dapat membantu siasatan kejadian tersebut.

Katanya, lelaki terbabit masih ditahan di lokap Balai Polis Bentong bagi membantu siasatan berhubung kejadian terbabit mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan.

"Sehingga kini, jumlah keseluruhan kerugian yang dialami mangsa juga masih dalam siasatan polis," katanya.

No comments:

Post a Comment