Monday, January 2, 2012

kalau belum ajal

Wanita selamat pistol tersekat


ANGGOTA polis melakukan siasatan di rumah Wan Zuraini yang diacukan pistol oleh dua lelaki di Desa Melawati, Kuala Lumpur kelmarin.


KUALA LUMPUR – Nyawa seorang wanita ternyata masih panjang apabila dia terselamat dari terkena tembakan jarak dekat selepas senjata api yang digunakan salah seorang daripada dua penjenayah tiba-tiba tersekat kelmarin.
Kejadian mencemaskan pukul 4.40 petang di Desa Melawati di sini berlaku apabila suri rumah, Wan Zuriani Wan Abd. Hamid (gambar), 46, didatangi dua lelaki menaiki sebuah motosikal sebaik mangsa baru sahaja tiba di rumah selepas pulang menghadiri kenduri di Sepang, Selangor.
Ketika kejadian, dua anak lelaki mangsa masing-masing berusia 15 dan 17 tahun sedang bermain bola di pekarangan rumah.
Mengimbau semula kejadian itu, Wan Zuriani memberitahu, dua lelaki tersebut meluru masuk ke dalam kawasan pagar rumah dan menjerit: ‘hutang, hutang... jangan bergerak!’ sambil mengacu-acukan pistol kepada tiga beranak tersebut.
Katanya, melihatkan keadaan itu, anak lelakinya yang berusia 17 tahun terus bergelut dengan penjenayah tersebut sebelum suspek melepaskan dua das tembakan ke arah lantai dan pagar rumah.
“Suspek kemudian mengacukan pistol ke arah dada saya namun gagal melepaskan tembakan mungkin kerana pistol tersebut rosak atau tersekat,” ceritanya yang memberitahu suami, dua lagi anaknya dan amahnya yang berada di dalam rumah tidak sempat keluar kerana kejadian berlaku begitu pantas.
Tambahnya, dalam keadaan kelam-kabut itu, suspek dapat melarikan beg tangan yang dipegangnya dan menghentak kepala anaknya dengan topi keledar.

No comments:

Post a Comment