Sunday, September 5, 2010

RM 6000

Peniaga raih RM6,000 sebulan

MENTAKAB 4 Sept. - Peniaga bazar Ramadan di negeri ini mampu meraih pendapatan sekurang-kurangnya RM6,000 sebulan jika mereka mengusahakannya dengan gigih dan cekap.

Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Datuk Mohd. Sharkar Shamsudin berkata, perniagaan kecil yang diusahakan sepanjang bulan Ramadan mampu memberi 'duit raya' kepada golongan berpendapatan rendah.

Menurutnya, jumlah itu mencukupi bagi mereka menampung perbelanjaan hari raya bersama keluarga asalkan berusaha gigih dan rajin mencari duit.

"Walaupun hanya berniaga kuih, murtabak dan air, jika diusahakan secara gigih mampu meraih keuntungan sekurang-kurangnya RM200 sehari," katanya ketika melawat bazar Ramadan bandar Mentakab di Jalan Moek Hee Kiang di sini dan program mengedar 1,000 bubur lambuk kepada penduduk sekitar daerah ini, di sini.

Mohd. Sharkar yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lanchang berkata, peluang menambah pendapatan dengan berniaga sepanjang bulan Ramadan seharusnya digunakan sebaik mungkin peniaga terbabit.

No comments:

Post a Comment