Monday, December 19, 2011

berlari ke balai polis

Lari 1 kilometer ke balai polis
Oleh : Wartawan Sinar Harian
Tarikh : December 17, 2011
mohd-sabri
JEMPOL - Seorang lelaki berusia ­dalam lingkungan 30-an terpaksa melarikan diri dalam kesakitan ­setelah dia dipukul dekat sebuah bengkel di Bandar Seri Jempol, 14 Disember lalu.

Kejadian berlaku kira-kira 9.30 pagi itu turut menyebabkan ­lelaki itu berlari hampir satu ­ kilometer ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) untuk menyelamatkan diri selepas dipukul suspek.

Ketua Polis daerah, Superinten-dan Mohd Sabri Muhamad berkata, ­sebelum itu mangsa dikatakan ­menghantar lori rakannya ke bengkel berkenaan untuk dibaiki.

Menurutnya, ketika sedang menunggu kenderaan itu dibaiki oleh pekerja bengkel berkenaan, tiba-tiba seorang lelaki berusia 50 tahun datang dari arah belakang lalu memukul mangsa menggunakan penyodok besi yang terdapat di bengkel itu.

“Mangsa dipercayai tidak dapat mempertahankan dirinya akibat ­pukulan secara bertubi-tubi di badan.

“Namun, dia sempat menyelamatkan diri dan berlari ke balai polis,” katanya ketika mengesahkan ­ kejadian itu, semalam.

Mohd Sabri berkata, mangsa ­kemudiannya terus membuat ­laporan polis manakala suspek telah ditahan pada hari sama kira-kira 5 petang di Felda Wilayah Raja Alias untuk siasatan lanjut.

“Seorang lelaki lain yang melihat kejadian itu juga tidak sempat ­membantu mangsa sebelum ­melarikan diri.

“Mangsa kemudiannya mendapatkan rawatan lanjut di Hospital Jempol akibat kecederaan di ­ bahagian depan dan belakang badannya ­sementara suspek disiasat di bawah seksyen 324 Kanun Keseksaan ­kerana menyebabkan kecederaan.” katanya kepada Sinar Harian.

No comments:

Post a Comment