Tuesday, December 20, 2011

silap buat ke buat silap

Ada P tapi kena saman
Oleh : Wartawan Sinar Harian
Tarikh : December 17, 2011
ada p
TAIPING – Saman masih lagi dikeluarkan walaupun seorang remaja di sini, mendakwa mempamerkan tanda P, pada kenderaan di bahagian hadapan dan belakang.

Mangsa, Cheah Fuei Hoon, 18, berkata, sebelum itu, dia terlibat dalam kejadian kemalangan di Jalan Tekah, Aulong, di sini apabila kenderaannya dirempuh sebuah motosikal dari arah sama.

Menurutnya, ketika kejadian, lampu isyarat sudah menunjukkan tanda hijau, dia kemudiannya membelok ke kanan jalan sebelum sebuah motosikal dari belakang tiba-tiba menyelit lalu merempuh pintu belakang sebelah kanan.

“Akibatnya, pintu kereta saya kemik manakala tingkap bahagian sama turut pecah.

“Bagaimanapun saya tidak mengalami sebarang kecederaan, hanya kereta saya mengalami kerosakan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, di sini baru-baru ini.

Fuei Hoon berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 6.40 petang ketika dia mahu pulang ke rumah dari tempat kerja.

“Selepas kejadian, saya dipersalahkan dan dikatakan tidak mempamerkan lesen P pada kenderaan di bahagian hadapan dan belakang,” katanya.

Sementara itu, Penyelaras Dun Pokok Assam, Datuk Ho Cheng Wang berkata, kejadian seumpama itu tidak seharusnya berlaku kerana saman seharusnya dikeluarkan jika berlaku kecuaian pemandu.

“Polis boleh menyaman sekiranya laluan ini tidak boleh masuk atau kenderaan itu mengalami masalah brek,” katanya.

Katanya, bagaimanapun, masalah itu telah dibincangkan dengan pihak polis dan saman yang dikeluarkan kepada Fuei Hoon dibatalkan.

No comments:

Post a Comment