Monday, February 20, 2012

awang hitam kurang ajar

Awang hitam makin berani
Wartawan Sinar Harian
20 Februari 2012
Awang hitam makin berani
KEPONG – Kesejahteraan dan keamanan penduduk Apartmen Desa 1 dekat sini bagai direntap dengan kehadiran awang hitam yang menyewa di kawasan perumahan itu.

Malah lebih teruk apabila kumpulan warga asing dilihat semakin berani mencabar kesabaran penduduk dengan langsung tidak menghormati sensitiviti rakyat berbilang bangsa yang tinggal di situ.

Penduduk yang hanya mahu dikenali Muhammad Lufti, 38, berkata, sikap buruk awang hitam terserlah apabila mereka semakin galak mempamerkan budaya buruk mereka setiap hari.

“Minum arak merata-rata tempat, buat bising malam-malam dan paling tidak dapat diterima apabila kumpulan mereka ini semakin berani ganggu anak gadis di situ.

Menurutnya, disebabkan itu juga pernah tercetus pergaduhan besar antara awang hitam dan penduduk tempatan sekitar 2009 lalu disebabkan sikap kurang ajar warga asing itu sendiri. Malah terbaru minggu lalu, kumpulan warga asing bertindak menunjukkan isyarat lucah dan menunjukkan kemaluan kepada golongan wanita.

“Ini satu perangai mereka, tidak kira asalkan wanita itu cantik, dia akan buat perkara bukan-bukan termasuk meraba ketika di dalam lif,” kata penduduk Saidin Yusoff, 35.

Menurutnya, penduduk di situ kini seolah-olah tinggal di negara asing dan sering dipersalahkan jika terjadi perselisihan faham antara kumpulan awang hitam dan penduduk tempatan.

“Penduduk sering dipersalahkan oleh pihak berkuasa dan dituduh mencetuskan pergaduhan sedangkan kisah awang hitam ini semua orang tahu mereka jenis yang suka mencari masalah,” katanya kepada Sinar Harian.

No comments:

Post a Comment