Monday, February 20, 2012

kepala dihentak ke meja

Parah dihentak meja kaca
Izwan Rozlin
20 Februari 2012
Parah dihentak meja kaca
KEPONG – Seorang warga Nigeria hampir pecah kepala selepas dihentak dengan meja kaca oleh teman wanitanya dalam satu pertelingkahan yang berlaku di rumah sewa mereka di Apartmen Desa 1, malam kelmarin.

Menurut jirannya, pasangan warga asing itu dikatakan mula bertikam lidah di dalam rumah sejak tiga hari lalu sebelum ia menjadi serius jam 9 malam kelmarin.

“Kami (jiran) sering mendengar mereka bergaduh, tetapi semalam saya terdengar bunyi seperti orang menjerit, bila keluar saya dapat lihat lelaki warga Nigeria itu sudah berlumuran darah melarikan diri keluar dari rumah, manakala teman perempuan mereka berada di dalam rumah memegang objek seperti tukul besi,” katanya.

Menurutnya, lelaki Nigeria yang tidak berbaju itu kemudiannya melarikan diri ke arah lif sebelum menghilangkan diri.

Polis yang tiba selepas menerima aduan mengetuk pintu rumah pasangan kekasih namun tidak berjawab menyebabkan mangga pintu terpaksa dipecah.

Pemeriksaan polis di dalam rumah tidak menemui sesiapa, cuma yang ada hanyalah kesan darah di atas lantai.

Sementara itu, usaha Sinar Harian menjejak warga Nigeria yang cedera itu berhasil selepas mangsa pulang ke rumah semula ke rumah jam 12 malam.

Mangsa dikenali sebagai Victor, 28, memberitahu dia bergaduh disebabkan cemburu buta teman wanitanya yang merupakan warga Thailand.

“Saya jumpa kawan baik (wanita) di restoran, tiba-tiba kekasih saya itu muncul dan dia marah-marah sejak beberapa hari lalu dan hari ini dia hentak meja kaca atas kepala,” katanya.

Mangsa bagaimanapun enggan membuat laporan polis malah turut mengaku bahawa dia adalah pelajar sebuah kolej di ibu negara dan tinggal menyewa di situ sejak lapan bulan lalu.

No comments:

Post a Comment