Tuesday, June 21, 2011

Bini Hampuras

Wanita dicekup miliki 11 rekod jenayah

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

JITRA: Polis mengesahkan wanita dicekup berkhalwat dengan pasangannya di Pekan Jitra 3, awal pagi Jumaat lalu, mempunyai 11 rekod jenayah membabitkan penipuan di Alor Setar, Jitra dan Perlis.

Daripada jumlah itu, dua kes membabitkan penipuan di daerah ini sebelum dia ditahan pada 25 Februari tahun lalu dan menjalani hukuman penjara setahun selepas didapati bersalah.


Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohd Yusoff berkata, modus operandi wanita berusia 29 tahun itu adalah meminjam barang kemas daripada pekerja di butik dikenalinya dengan alasan sebagai contoh majlis perkahwinannya.

Bagaimanapun, katanya, suspek yang sudah berkahwin itu melarikan diri dengan barang kemas dipinjam itu dan menggadaikan di tempat lain mendapatkan wang.


“Kedua-dua kes itu membabitkan pekerja di butik di belakang pasar raya di Tanah Merah dan satu lagi kes di sebuah butik di kompleks beli-belah di Pekan Jitra 1.


“Suspek turut terbabit dalam beberapa kes tipu yang menggunakan modus operandi yang sama di tempat lain dan dia pernah disiasat mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu,” katanya.

Harian Metro dalam muka depannya semalam melaporkan seorang suami bertekad menghubungi penguat kuasa agama memaklumkan mengenai kecurangan isterinya yang menyewa di hotel murah di Pekan Jitra 3, sebelum dicekup berkhalwat, jam 5 pagi.

No comments:

Post a Comment