Thursday, June 16, 2011

Taktik curi Orang Arab

Peniaga rugi RM4,000 disamun orang Arab

KUALA LUMPUR 15 Jun - Seorang wanita warga emas kerugian hampir RM4,000 setelah diperdaya oleh sepasang suami-isteri warga Arab di Ampang hari ini.

Mangsa yang juga ahli perniagaan berusia 62 tahun difahamkan baru sahaja keluar dari kedainya di Ampang dan ketika berada di dalam keretanya, dia didatangi warga Arab terbabit.

Sumber memberitahu, suspek telah mengetuk cermin keretanya dan menunjukkan ke arah tayar belakang keretanya.

"Tanpa mengesyaki sesuatu, mangsa keluar dan melihat wang kertas bertaburan di belakang kenderaannya dan pergi mengutipnya.

"Bagaimanapun, itu hanyalah taktik penipuan warga asing tersebut yang kemudian telah melarikan beg tangan mangsa di dalam keretanya," katanya di sini hari ini.

Tambah beliau, mangsa hanya menyedari kehilangan beg tangannya itu setelah masuk semula ke dalam kereta dan kedua-dua suspek sudah melarikan diri.

Selain kerugian hampir RM4,000, mangsa turut kehilangan telefon bimbit dan dokumen peribadi, malah tayar keretanya juga telah dibocorkan.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Supritendan Md Nazri Zawawi ketika dihubungi hari ini mengesahkan menerima laporan polis yang dibuat oleh wanita itu.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment