Wednesday, August 10, 2011

marahkan laki patahkan kaki anak

Marah suami, anak patah kaki dipukul

KUALA LUMPUR 9 Ogos - Akibat terlalu marahkan suaminya, seorang wanita sanggup menjadikan anak mereka yang baru berusia dua tahun sebagai mangsa sepak terajang sehingga menyebabkan kaki kanan kanak-kanak itu patah.

Suri rumah tersebut dipercayai hilang kawalan ketika bertengkar dengan suaminya lalu bertindak melepaskan geram terhadap mangsa.

Kejadian berlaku pada hari pertama umat Islam hendak berbuka puasa kira-kira pukul 7.30 petang pada 1 Ogos lalu, di rumah mereka di Taman Orkid, dekat sini.

Keadaan mangsa semakin serius selepas seminggu kejadian itu apabila kaki kanannya mula membengkak sehingga dia tidak boleh bergerak.

Berikutan itu, wanita berkenaan membawa anaknya mendapatkan rawatan lanjut di wad kecemasan Hospital Kajang, semalam.

Menurut sumber, seorang doktor yang merawat kanak-kanak itu terkejut apabila mendapati terdapat beberapa kesan lebam serta bengkak di bahagian paha kaki kanan mangsa.

"Bimbang dengan keadaan mangsa, doktor berkenaan telah membuat satu laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab. Rashid Ab. Wahab ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini mengesahkan kejadian tersebut.

"Pihak polis menjalankan siasatan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001. Siasatan awal mendapati kejadian berpunca daripada masalah rumah tangga pasangan muda itu," katanya.

No comments:

Post a Comment