Tuesday, September 13, 2011

berbogel sambil menyamun

Samun bogel: Polis buru pengawal keselamatan kondominium

KUALA LUMPUR 12 Sept. - Polis memburu seorang pengawal keselamatan sebuah kondominium di Ampang Jaya yang dipercayai dapat membantu siasatan kes seorang profesor wanita warga Australia cuba disamun seorang lelaki bogel ketika mendaki Bukit Belacan baru-baru ini.

Pengawal keselamatan yang dipercayai terlibat dalam serangan tersebut kini dikatakan menghilangkan diri selepas kejadian itu.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, polis sudah mengenal pasti identiti suspek dan sedang memburunya.

"Berdasarkan siasatan polis, kita percaya suspek bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah kondominium di kawasan itu dan sudah biasa dengan persekitaran tempat kejadian," katanya ketika dihubungi hari ini.

Sebuah akhbar berbahasa Inggeris hari ini melaporkan, Prof. Dr. Catherine Yule, berusia lingkungan 50-an yang mengajar di sebuah kolej swasta di sini diserang seorang lelaki berbogel ketika membawa dua anjingnya mendaki bukit itu, di belakang rumahnya di Taman TAR.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 3 petang Jumaat lalu ketika mangsa bersama seorang pembantu rumahnya yang merupakan warga Indonesia membawa dua ekor anjingnya mendaki bukit itu.

Bagaimanapun, pembantu rumah mangsa yang dikenali sebagai Ika, 35, bertindak berani menyelamatkan majikannya dan bergelut dengan suspek biarpun dia sendiri dipukul dan ditolak ke dalam lubang sedalam satu meter.

Suspek yang cuba bertindak lebih agresif bagaimanapun melarikan diri selepas memperoleh telefon bimbit Ika yang terjatuh.

Mengulas tentang motif suspek menyerang mangsa dalam keadaan bogel, Amiruddin berkata, perkara itu masih dalam siasatan pihaknya.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment