Wednesday, October 27, 2010

Rogol budak 4 tahun

Budak dirogol anak pengasuh

KUALA LUMPUR 26 Okt. - Seorang lelaki tidak menyangka anak perempuan jirannya berusia empat tahun yang ditemui menangis kesakitan di luar rumahnya di Kampung Chubadak, Sentul, Sabtu lalu, merupakan mangsa rogol.

Lebih menyedihkan, dia dikatakan dirogol remaja berusia 15 tahun yang juga anak pengasuhnya sejak sebulan lalu.

Kanak-kanak malang itu ditinggalkan oleh ibu bapanya di rumah pengasuh berkenaan setiap kali pergi bekerja.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul, Supritendan Zainuddin Ahmad berkata, jiran lelaki pengasuh berkenaan memaklumkan keadaan kanak-kanak itu yang nampak ketakutan kepada ibu mangsa semasa dia mengambil anaknya.

"Sebaik sahaja sampai di rumahnya, ibu mangsa memeriksa anaknya dan mendapati terdapat kesan darah pada seluar yang dipakai oleh kanak-kanak itu lalu dibawa ke klinik.

"Doktor mengarahkan ibu mangsa membawa anaknya ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan lanjut," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Menurut beliau, wanita berkenaan kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul pada hari yang sama.

Katanya, bertindak atas maklumat pihaknya menahan pasangan suami isteri serta anak lelaki mereka berusia 15 tahun, pukul 5 petang semalam.

Jelas beliau, pasangan suami isteri dan anak lelaki mereka kini ditahan reman selama seminggu bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

No comments:

Post a Comment