Tuesday, October 11, 2011

gigit telinga laki

Telinga hampir putus digigit isteri warga Vietnam


Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong menunjukkan telinga kiri Chin Weng Seng yang hampir putus akibat digigit oleh isterinya di Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 10 Okt. – Aneh tetapi itulah yang berlaku. Gara-gara ingin beristerikan wanita muda rakyat asing, seorang lelaki warga emas bukan sahaja tidak mendapat haknya sebagai suami, malah dia turut menjadi ‘mangsa’ penderaan isterinya.
Usia lelaki itu sudah mencecah 61 tahun dan belum pernah berumahtangga. Keinginannya untuk memperisterikan wanita yang muda dan cantik akan tercapai jika dia menjelaskan sejumlah wang kepada agensi mencari jodoh.
Bagaimanapun, perkahwinan lelaki itu dengan seorang gadis warga Vietnam berusia 29 tahun berakhir dengan kekecewaan apabila wanita itu melarikan diri baru-baru ini.
Lebih malang, mangsa turut digigit di telinga kirinya sehingga hampir putus oleh wanita itu. Wanita itu turut memberikan patung beruang untuk dijadikan teman tidur bagi menggantikan dirinya selain mengugut untuk memotong kemaluan mangsa jika dia cuba ‘menyentuhnya’.
Chin Weng Seng yang mengahwini wanita itu pada 5 Julai lalu, terpaksa menanggung kerugian RM18,916 iaitu bayaran untuk proses perkahwinan tersebut.
Menceritakan nasib malang yang menimpanya, pemandu teksi itu memberitahu, dia membayar RM5,000 sebagai pendahuluan untuk membawa pulang wanita itu ke rumahnya pada tarikh berkenaan.
“Pada 22 Julai, saya membayar sejumlah RM11,800 kepada agensi itu diikuti satu lagi bayaran sebanyak RM2,116 untuk pengurusan visa pada 16 Ogos lalu.
“Pada awal perkenalan, wanita itu tidak memberi sebarang masalah tetapi sebaik sahaja saya menyelesaikan bayaran terakhir kepada agensi, saya lihat dia mula berubah apabila tidak membenarkan saya menyentuhnya.
“Malah isteri saya menolak setiap kali saya cuba bermesra dengannya. Dia juga beberapa kali menghalau saya keluar dari rumah dan memberitahu saya dia menghidap penyakit HIV positif,” katanya ketika ditemui di Wisma MCA di sini, hari ini.
Weng Seng berkata, kesabarannya hilang apabila wanita asing itu yang dikenali sebagai Le Thi Quang menggigit telinganya sehingga hampir putus pada 2 Oktober lalu menyebabkan dia terpaksa membuat laporan polis.
“Polis kemudian menasihatkan isteri saya untuk tidak mengasari saya tetapi dia beberapa hari kemudian, dia bertindak melarikan diri,” katanya.
Sementara itu, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Michael Chong berkata, beliau menerima lima laporan kes keganasan rumah tangga melibatkan wanita warga Vietnam sejak tahun lalu.
“Kita berjumpa dengan agensi berkenaan tetapi mereka meminta Weng Seng untuk membuat bayaran tambahan sebanyak RM5,000 untuk menukar isteri yang lain,” katanya.
Sehubungan itu, beliau mengingatkan rakyat Malaysia yang berhasrat untuk mengahwini warga asing supaya lebih berhati-hati.

No comments:

Post a Comment