Friday, October 21, 2011

mencari kakak

Alfariza cari kakak kandung




PONTIAN 20 Okt. - Seorang wanita, Alfariza Ab. Aziz (gambar), 38, meminta bantuan orang ramai untuk mengesan dan mencari kakak kandungnya yang terpisah sejak 39 tahun lalu.
Kedua-dua beradik tersebut terpisah sejak dilahirkan setelah mereka diserahkan kepada keluarga angkat Melayu oleh ibunya, Kiew Tai Yen, 79, dan bapanya, Loo Siau Chuan akibat kesempitan hidup.
Alfariza anak kelapan daripada sembilan beradik berkata, maklumat yang ada mengatakan kakaknya itu bekerja sebagai jururawat di Batu Pahat.
''Tetapi, tidak tahu di hospital mana. Kami juga tidak mengetahui nama kakak kerana hingga kini ibu saya tidak pernah berjumpa dengan keluarga angkat kakaknya itu,'' katanya di sini hari ini.
Dia yang kini sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak berusia 22 bulan tinggal bersama keluarga angkatnya Ab. Aziz Othman di alamat No. 684, Lorong 3, Taman Merdeka di sini.
"Adik bongsu kami juga diserahkan kepada sebuah keluarga Cina kerana kesempitan hidup," ujarnya.
Menurut Alfariza, bapa mereka yang telah meninggal dunia merupakan seorang tukang besi di Tongkang Pecah, Batu Pahat suatu masa dahulu.
"Walaupun telah beragama Islam, saya tidak melupai ibu yang telah melahirkan dan telah beberapa kali menemuinya di Batu Pahat. Begitu juga dengan adik-beradik yang lain," katanya.
Oleh itu, beliau berharap pihak-pihak yang mengenali kakaknya dapat membantu mempertemukan mereka.
Mereka yang mengetahui di mana kakaknya berada ataupun kakaknya sendiri membaca berita ini boleh menghubunginya di talian 012-3627764 atau 07-6876684 (Ab. Aziz Othman).

No comments:

Post a Comment