Tuesday, October 4, 2011

kejar bapa dengan parang

Berang ditegur, anak kejar bapa dengan parang

KULIM 3 Okt. - Berang selepas ditegur kerana membuat bising, seorang pemuda mengamuk untuk mencederakan bapanya dengan parang di Kampung Baru Air Merah, di sini malam tadi.

Berikutan kejadian pukul 11 malam itu, mangsa yang juga pesara tentera terpaksa melarikan diri ke rumah jiran untuk menyelamatkan diri.

Insiden itu bermula apabila pesara berusia 60 tahun tersebut menegur anaknya yang membuat bising di dalam rumah yang menyebabkan suspek berang.

Suspek yang berusia 30-an kemudian memaki hamun bapanya sehingga berlaku pergelutan sebelum pemuda itu mengambil parang untuk menyerang mangsa.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Ghuzlan Saleh berkata, sepasukan anggota polis kemudian dikejarkan ke tempat kejadian dan berjaya menyelamatkan keadaan.

"Anggota polis berjaya memujuk suspek sehingga menyerah diri. Tiada ahli keluarga cedera dalam kejadian tersebut," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau tidak menolak kemungkinan suspek bertindak demikian akibat di bawah pengaruh dadah.

Katanya, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah dan jika sabit kesalahan, boleh dipenjara sehingga tujuh tahun dan denda atau kedua-duanya.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment