Saturday, October 1, 2011

khianat



Angkara khianat
Oleh Na’imah Mohamed
am@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
HANGUS...dua kereta yang dibakar di tempat kejadian.
HANGUS...dua kereta yang dibakar di tempat kejadian.
PECAH...tiga daripada lapan kenderaan yang dirosakkan.
PECAH...tiga daripada lapan kenderaan yang dirosakkan.

SUBANG JAYA: Dua kereta hangus terbakar manakala lapan lagi sengaja dirosakkan dipercayai perbuatan khianat di kawasan perumahan Flat PJS 7/15, di sini, awal pagi semalam.

Menurut sumber polis, dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi itu, polis menerima maklumat satu kebakaran membabitkan beberapa kenderaan sebelum pasukan polis dari Balai Polis Sunway bergegas ke tempat kejadian.


“Selepas memeriksa tempat kejadian, kami mendapati dua kereta terbakar termasuk satu daripadanya hangus manakala lapan lagi kenderaan pelbagai jenis dirosakkan.

“Polis turut menemui lapan parang panjang di sekitar tempat kejadian dipercayai digunakan suspek untuk merosakkan semua kenderaan berkenaan,” katanya.


Menurut seorang saksi yang enggan dikenali, dia ternampak sekumpulan lebih 10 lelaki datang di perkarangan tempat letak kereta itu dan memecahkan cermin kenderaan berkenaan serta membakar sebuah kereta Honda Prelude.


“Api merebak ke Perodua Myvi yang diletakkan bersebelahan. Namun, ia terpadam dengan sendiri selepas beberapa minit dan kereta itu hanya terbakar di tayar dan lampu hadapan,” katanya ketika ditemui, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata polis mengesan suspek yang terbabit dalam perbuatan berkenaan.


“Kami mengumpul maklumat kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 435 Kanun Keseksaan kerana perbuatan khianat dengan api,” katanya.

No comments:

Post a Comment