Monday, October 10, 2011

padah lawan arus

3 penunggang Orang Asli menentang arus terbunuh


Anggota polis memeriksa lokasi kemalangan maut di Lebuh Raya Damansara-Puchong di Petaling Jaya awal pagi semalam.


PETALING JAYA 9 Okt. - Tindakan tiga lelaki Orang Asli menunggang dua buah motosikal melawan arus membawa padah apabila kesemua mereka maut selepas bertembung dengan sebuah kereta di Kilometer 2.7, Lebuh Raya Damansara-Puchong di sini awal pagi ini.
Kejadian berlaku kira-kira pukul 3.45 pagi ketika kesemua mangsa dalam perjalanan dari Bukit Lanjan menghala ke Damansara Perdana.
Pegawai Turus Trafik Selangor, Deputi Supritendan Azmi Mansur berkata, mereka yang maut ialah dua beradik iaitu Ngah Relup, 30, dan Mazlan Relup, 34, berasal dari Pahang manakala Bah Juli Bah Muning, 29, pula berasal dari Perak.
"Kita percaya motosikal dinaiki tiga lelaki itu berada di lorong paling kanan di laluan bertentangan lebuh raya tersebut untuk pulang ke rumah mereka di Damansara Perdana.
"Kedua-dua motosikal itu kemudian bertembung dengan sebuah kereta jenis Honda City dipandu seorang remaja lelaki mengakibatkan kesemua mangsa tercampak di atas lebuh raya dan maut di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi hari ini.
Menurut Azmi, pemandu kereta itu tidak mengalami kecederaan.
Katanya, mayat ketiga-tiga mangsa dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya untuk bedah siasat.
Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kemalangan itu diminta menghubungi mana-mana balai polis terdekat bagi membantu siasatan.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment