Saturday, July 2, 2011

Berebut Tandas Sampai Mati

Maut kerana berebut bilik air

JOHOR BAHRU 1 Julai - Seorang buruh binaan warga Indonesia maut selepas ditikam rakan senegaranya, dipercayai akibat berebut bilik air dalam kejadian di Jalan Pantai, Kampung Bakar Batu di sini, hari ini.

Dalam kejadian pukul 6.30 pagi itu, mangsa, Mat Juli, 37, dikatakan sedang menggunakan bilik air rumah sewanya itu sebelum didatangi rakannya berusia lingkungan 30-an yang memintanya keluar kerana ingin menggunakan bilik air tersebut dengan segera.

Marah selepas mangsa tidak menuruti permintaannya, suspek kemudian dipercayai menendang pintu bilik air dan berlaku pertengkaran antara mereka sebelum suspek mengambil pisau dan menikam mangsa.

Pemilik rumah sewa berkenaan, Mohd. Hasnan Anbia, 31, berkata, pada mulanya dia menyangka bunyi bising tersebut disebabkan oleh pertengkaran suami isteri.

"Bagaimanapun, hati saya tak sedap bila lihat ramai orang sudah berkumpul di hadapan rumah mangsa sebelum melihat sendiri mangsa sudah nyawa-nyawa ikan.

"Saya tak sangka suspek sanggup bertindak demikian kerana mereka berdua bersahabat baik dan suspek sering datang ke rumah mangsa," katanya ketika ditemui pemberita.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Zainuddin Yaacob ketika mengesahkan kejadian itu berkata, dua wanita yang menjadi saksi utama kes tersebut telah memberi keterangan dan usaha menjejaki suspek masih diteruskan.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment