Tuesday, February 22, 2011

Bapa bukan Warganegara

PPD Pasir Gudang sila jawab

SAYA mendapat 4A1B dalam UPSR 2010 dan mendapat tawaran ke Tingkatan 1 kelas KRK tetapi ditolak kerana bapa saya bukan warganegara. Tetapi saya warganegara dan pemegang Mykad.

Yang hendak belajar adalah saya bukan bapa saya tetapi apabila berusia 18 tahun saya diwajibkan menjalani PLKN dan berusia 21 tahun dibenarkan mengundi.

Apakah motif sebenarnya PPD Pasir Gudang. Apakah maksud rakyat didahulukan pencapaian diutamakan dan di manakah arah masa depan pelajar-pelajar cemerlang seperti saya yang bercita-cita untuk menjadi pemimpin satu hari nanti tetapi dinafikan hak saya sebagai warganegara semata- mata bapa saya bukan warganegara.

Diharap Menteri Pelajaran buat penilaian yang telus sedangkan ibu saya merupakan AJK UMNO cawangan yang aktif berpolitik.

MURID MYKAD

Pasir Gudang

No comments:

Post a Comment