Wednesday, February 16, 2011

Maut Dalam Kereta

Budak merintih pak cik kaku dalam kereta


TUMPAT: “Tolong saya pak cik, bapa saudara saya tidak sedarkan diri dalam kereta,” rintih kanak-kanak berusia lapan tahun, Nik Mohamad Yusof yang meminta pertolongan sejurus bapa saudaranya dilihat tidak bernyawa ketika dalam perjalanan pulang ke rumah, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 7 petang itu, Nik Mohamad terpaksa keluar dari kereta Kancil dipandu bapa saudaranya, Rozila Azmi Abdul Aziz, 35, yang tidak sedarkan diri sejurus memberhentikan kenderaan berkenaan berhampiran lampu isyarat dekat Kota Kubang Labu, di sini.


Rintihan kanak-kanak terbabit menyebabkan orang ramai di kawasan berdekatan bergegas menghulurkan bantuan sebelum menghubungi polis dan mangsa dikejarkan ke Hospital Tumpat. Hasil bedah siasat mendapati lelaki terbabit maut akibat serangan jantung dan disahkan meninggal dunia di dalam kereta berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Tumpat, Deputi Superintendan Sharifuddin Yusof, berkata kejadian dipercayai berlaku ketika mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah bersama anak saudaranya selepas membantu ibunya membuka kedai di Terminal Bas Ekspres Lembah Sireh, Kota Bharu.


“Berdasarkan laporan, mangsa yang memandu Perodua Kancil ditemani anak saudaranya dan dipercayai kedua-dua mereka dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Jal Kechik, di sini.


“Ketika dalam perjalanan, mangsa memberhentikan kenderaan di bahu jalan dekat Kota Kubang Labu berhampiran lampu isyarat dan disahkan meninggal dunia dalam kenderaan terbabit,” katanya.


Sharifudin berkata, dalam kejadian berkenaan kanak-kanak terbabit yang menyedari bapa saudaranya itu tidak bernyawa keluar dari kenderaan sebelum meminta pertolongan orang awam.


“Mangsa dipercayai mendapat serangan jantung berdasarkan bedah siasat dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya.

No comments:

Post a Comment