Thursday, February 17, 2011

Pura2 Solat Untuk Mencuri

‘Jemaah’ kebas beg dalam surau


SUNGAI BULOH: Dengan berpura-pura mendirikan solat, seorang wanita menjadikan surau perempuan di kawasan Rawat dan Rehat (R&R) Jejantas Sungai Buloh, di sini, sebagai sasaran menjalankan kegiatan mencuri beg tangan ketika mangsa mengambil wuduk atau bersolat.

Dalam kejadian terbaru, seorang kakitangan kerajaan, Zalina Othman, 36, menjadi mangsa ketika dia berhenti di kawasan itu untuk menunaikan solat Maghrib, kira-kira jam 7.40 malam kelmarin.


Menurutnya, dia yang ditemani anak perempuannya berusia tujuh tahun masuk ke dalam surau bersebelahan tandas dan agak jauh dari kawasan tumpuan ramai.

“Saya menyangka keadaan surau berkenaan selamat mengarahkan anak perempuan duduk seketika sementara saya mengambil wuduk di paip berhampiran.


“Saya menyerahkan beg tangan kepada anak dan meminta menjaganya,” katanya.


Menurutnya, pada masa sama, dia menyedari seorang wanita yang tergesa-gesa membuka telekung sebelum membalingnya ke lantai surau.


“Saya terpinga-pinga dengan tindakan wanita terbabit kerana dia tidak melipat atau meletakkan telekung di tempat disediakan sebaliknya tergesa-gesa keluar dari surau berkenaan.


“Namun, teki-teki berhubung tingkah laku aneh wanita terbabit terjawab apabila anak saya mendakwa dompet duit saya di dalam beg tangan diambil seorang wanita yang berada di dalam surau itu,” katanya.


Katanya, kejadian itu berlaku pantas dan anaknya tidak sempat menjerit selain hanya kaku melihat wanita terbabit melarikan diri.


“Saya cuba bertanya kepada beberapa wanita lain yang di dalam surau berkenaan, namun tiada seorang pun menyedari apa yang berlaku. “Seingat saya wanita terbabit bertudung dan memakai baju putih. Lokasi kejadian tidak dipasang kamera litar tertutup (CCTV) menyebabkan individu terbabit gagal dikesan,” katanya.

No comments:

Post a Comment