Tuesday, November 15, 2011

lesen palsu 3 ratus

esen palsu RM300

Oleh Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
CUBA LARI...sepasang kekasih yang cuba merempuh sekatan polis terjatuh ketika Operasi Samseng Jalan Raya di Jalan Tunku Abdul Rahman, kelmarin.
CUBA LARI...sepasang kekasih yang cuba merempuh sekatan polis terjatuh ketika Operasi Samseng Jalan Raya di Jalan Tunku Abdul Rahman, kelmarin.
KUALA LUMPUR: Hanya dengan bayaran RM300, seorang lelaki berusia 21 tahun mendakwa diperdaya sindiket pemalsuan lesen selepas dikesan memiliki lesen memandu palsu.
Lelaki terbabit menunggang motosikal milik rakannya ketika ditahan polis dalam Operasi Samseng Jalan Raya di Jalan Tunku Abdul Rahman, di sini, petang kelmarin.

Difahamkan, hasil pemeriksaan mendapati lesen penjawat awam itu palsu dan dia mengakui mendapatkan lesen berkenaan melalui seorang lelaki berusia 40-an di hadapan sebuah sekolah memandu di Selayang, di sini.
Dia memberitahu tidak mengetahui lesen miliknya palsu namun rekod Jabatan Pendaftaran Jalan (JPJ) mengesahkan nama dan nombor siri lesen miliknya itu tidak wujud menyebabkan dia ditahan dan motosikal disita bagi membantu siasatan.

Ketua Unit Kuat Kuasa Khas Polis Trafik Kuala Lumpur, Asisten Superintendan Azmi Wahid, berkata berdasarkan semakan mengesahkan lesen dimiliki lelaki itu palsu.

“Melalui keterangan awal lelaki terbabit, kami percaya wujud sindiket memalsukan lesen dan berkemungkinan didalangi orang dalam.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 108 Akta Pengangkutan Jalan (APJ) atas kesalahan memalsukan dokumen dan jika sabit kesalahan boleh didenda tidak lebih RM5,000 dan penjara tidak lebih setahun,” katanya.

No comments:

Post a Comment