Wednesday, November 16, 2011

pakej nikah

Pasangan mengakui terjebak pakej nikah segera
Oleh : SH SELANGOR&KL/IZWAN ROZLIN
Tarikh : November 15, 2011
PETALING JAYA –  Lagak pasangan  berusia 41 dan 45 tahun yang mengakui sudah bernikah dan tinggal bersama sejak empat bulan yang lalu  terbongkar selepas dia gagal menunjukkan sebarang dokumen yang membuktikan dia sudah berkahwin secara sah selepas rumah yang didiaminya  di Apartment Idaman, Damansara Damai diserbu malam semalam.
Lebih mengejutkan apabila lelaki itu mengakui  perkahwinan dengan seorang janda sah meskipun tanpa sebarang dokumen berikutan dia sudah membayar RM 1500. kepada jurunikah yang beroperasi dari sebuah rumah di Gombak.
Sinar Harian yang berada di lokasi ketika serbuan tersebut diberitahu bahawa dia hanya dinikahkan melalui lafaz akad sahaja dan mempunyai dua orang saksi.
Menurut lelaki itu sebenarmnya dia  bercadang mahu bernikah di Yala, Thailand namun selepas diberitahu oleh seorang kenalan tentang pakej  nikah tersebut  dia membatalkan hasratnya dan mengambil keputusan  untuk menyertai pakej ‘nikah segera itu’.
“Mereka tidak beri sebarang dokumen apa-apa untuk ditandatangani bila saya tanya dengan jurunikah itu, mereka kata pernikahan saya ini sah dan dan mengikut hukum syarak,”katanya.
Lelaki itu mengaku lagi bahawa perkahwinan keduanya itu direstui oleh isteri pertamanya namun ternyata dia berbohong selepas isterinya yang turut  hadir ke masjid mengakui tidak tahu  suaminya itu  sudah berkahwin lagi.
Berikutan pengakuan lelaki itu, satu laporan polis kemudiannya dibuat di Balai Polis Damansara Damai oleh Ahli Jawatankuasa Masjid Al-Muhtadeen.

No comments:

Post a Comment