Monday, January 17, 2011

Bini Lari

Pengantin baru hilang
Oleh Omar Osman
am@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

SUNGAI PETANI: “Saya dan isteri (Muzalifah) tiada sebarang perselisihan faham, apatah lagi kami berdua baru saja berkahwin awal Disember lalu,” kata Hidayat Hasan Saari, 25, suami kepada Muzalifah Md Isa, 23, yang menghilangkan diri sejak awal bulan ini.

Hidayat yang bertugas sebagai anggota Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) berpangkalan di Bintulu, Sarawak, berkahwin dengan Muzalifah dari Sungai Gelam, Merbok, dekat sini pada 6 Disember lalu.


Katanya, isterinya tinggal bersama ibu bapanya dan dia terkejut apabila diberitahu bapa mentuanya Muzalifah keluar dari rumahnya membawa beg pakaian dengan alasan mahu mencari kerja di Alor Setar pada 1 Januari lalu.

Katanya, sebelum itu kira-kira jam 11 pagi hari sama, isterinya menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) menyatakan hasrat hendak ke Johor bagi memulakan kehidupan baru.


“Dia memohon maaf dan meminta saya menghalalkan makan minumnya selama kami hidup bersama. “Saya sangat terkejut kerana sebelum itu isteri begitu mesra dan manja dengan saya ketika menghubunginya pada 31 Disember lalu.


“Saya cuba menelefonnya berulang kali, namun gagal kerana telefon bimbitnya dimatikan. Saya tidak menyangka sama sekali Muzalifah keluar daripada rumah keluarganya tanpa memberitahu ke mana dia pergi.

“Itulah mesej terakhir daripadanya dan selepas itu tiada berita malah usaha mencari oleh keluarganya di rumah saudara serta rakan gagal menemuinya,” katanya.


Hidayat berkata, dia segera pulang dari Bintulu pada 4 Januari lalu bagi mencari isterinya, namun gagal menemuinya sehingga ke hari ini.

“Mungkin dia kecil hati kerana saya tidak membawanya pulang ke Bintulu selepas kami berkahwin selain tertekan kerana diberhentikan kerja pada hujung tahun lalu.


“Bukan saya tidak mahu membawanya tinggal di Bintulu, tetapi saya mahu membuat sedikit kejutan, sebab itu saya tidak memberitahunya terlebih dahulu, tetapi tidak menyangka ini yang berlaku.


“Saya merayu supaya dia segera pulang ke pangkuan saya dan saya minta maaf jika ada salah faham sehingga dia berkecil hati,” katanya.


Berikutan itu, satu laporan dibuat di Balai Polis Sungai Petani mengenai kehilangan Muzalifah.


Mereka yang mengetahui atau ternampak Muzalifah diminta menghubungi Hidayat di talian 017-4780813 dan bapanya, Md Isa Samsudin di talian 019-5693203 atau balai polis berhampiran.

No comments:

Post a Comment