Monday, January 31, 2011

Rumah Anjing Juta2

Rumah RM280 juta untuk anjing


DIA disifatkan sebagai antara 'anak paling yang paling mua di Britain.' Begitu juga dengan kakaknya, Tamara, 26.

Bagaimanapun, Petra Ecclestone tidak bersetuju dengan dakwaan itu malah mempertahankan gaya hidup mewahnya dengan membawa wartawan melihat sendiri kediamannya.


Petra, 22, ialah anak bongsu daripada dua beradik anak ketua Formula 1, Bernie Ecclestone yang baru-baru ini mengaku terpaksa bekerja untuk beberapa tahun lagi bagi membiayai kehidupan mewah mereka.

Namun, Petra, yang baru saja dibelikan sebuah rumah di Chelsea berharga STG56 juta (RM280 juta) oleh bapanya yang bercerai dengan ibunya, Slavica, 52, tidak segan dengan gaya hidup mewah melampaunya.


Ketika membawa wartawan melawat kediamannya, dia menunjukkan kamar yang menempatkan almari besar penuh dengan pakaian berjenama, kasut Louboutin, barang kemas dan pakaian dalam.


Selesai menunjukkan bilik berkenaan, dia beralih ke bilik sebelah sambil berkata: "Oh, tadi bilik untuk pakaian harian saya. Saya sebenarnya menyimpan pakaian untuk jamuan malam di bilik ini," katanya, sambil menunjukkan bilik persalinannya yang juga menempatkan almari besar penuh dengan pakaian.


Petra bertegas menyatakan bapanya hanya bergurau apabila bercakap mengenai gaya hidup dia dan kakaknya. Menurutnya, kenyataan Ecclestone itu disalah tafsir oleh wartawan.


"Ada orang yang tidak memahami sifat bapa saya. Dia suka bergurau tapi ada yang menganggap kenyataan itu serius. Sebenarnya dia tidak perlu lagi bekerja. Dia sudah mampu untuk membiayai ini semua. Dia bekerja kerana dia sukakan kerjanya. Dia sentiasa berkata dia akan bekerja hingga dia mati." Dalam lawatan ke rumah enam tingkatnya, wartawan dapat melihat lilin mahal berjenama Diptyque dinyalakan di setiap bilik sepanjang masa. Bilik itu juga dihiasi dengan gambar ikon selebriti wanita Brigitte Bardot dan Raquel Walch setinggi 2.5 meter di samping hasil lukisan oleh Banksy dan Tracy Emin.

Di luar pula terdapat kereta Mercedes G Wagon pertama panduan sebelah kanan dan sebuah Ferrari merah menyala.


Di dalam ialah koleksi jam Rolex dengan kos purata STG20,000 (RM80,000) setiap satu dan 10 beg Herm�s Birkin yang berharga antara STG40,000 (RM200,000) hingga STG50,000 satu (RM250,000).


Apabila ditanya mengapa dia perlukan sebuah rumah yang berharga sehingga STG56million (RM280 juta), Petra berkata, ia untuk lima ekor anjingnya.


"Saya memerlukan sebuah taman untuk mereka dan baik di Chelsea mahupun di Belgravia, tidak banyak kediaman yang mempunyai taman persendirian. Ibu yang mengesyorkan rumah ini kepada saya dan saya jatuh cinta dengannya." Bagaimanapun, dia mengaku rumah itu masih belum dapat memenuhi cita rasanya. Kerana itu dia berbelanja besar untuk mengubahsuainya yang mungkin mengambil masa dua tahun untuk siap.


Kerja mengubah suai itu akan membolehkannya mempunyai tempat letak kereta bawah tanah dan kolam renang lengkap dengan spa.


Dia akhirnya akan memiliki sebuah rumah untuk dibangga dan ditunjukkan kepada rakan kelasnya yang tidak sekayanya serta membulinya ketika di sekolah rendah.


"Mereka tidak membenarkan saya bermain bersama mereka kerana kasut saya dari Milan, bukan jenama Russel & Bromley yang dipakai mereka.' Mengenai kariernya selepas gagal dalam industri pakaian lelaki, Petra berkata: "Saya cuba memikirkan apa yang hendak dilakukan selepas ini. Adalah penting bagi saya berdikari dengan mengguna nama saya sendiri kerana mahu ibu dan ayah berbangga, bukan dengan bersandarkan pada nama Ecclestone saja."

Kongsi artikel ini menerusi med

No comments:

Post a Comment