Monday, January 31, 2011

Wanita Sempurna


Ciri wanita sempurna 2011



PENELOPE Cruz...tubuh sempurna
DUA pakar pembedahan plastik terkemuka di Beverly Hills berkata wajah seorang wanita yang sempurna tahun ini akan mempunyai mata seperti Anne Hathaway, bibir Scarlett Johansson, pipi January Jones, bentuk muka Halle Berry dan hidung seperti Natalie Portman.

Menurut laporan akhbar New York Post, Dr Richard Fleming dan Dr Toby Mayer membuat 1,200 kajian terhadap pelanggan mereka bagi mengetahui wajah selebriti manakah dirasakan dapat menghasilkan wajah seorang wanita yang sempurna.
Daripada kajian itu mereka membentuk satu wajah berdasarkan anggota tubuh selebriti pujaan wanita dan hasilnya mungkin cukup mengejutkan.


"Angelina Jolie tidak termasuk dalam senarai tahun ini," kata Fleming daripada Institut Pembedahan Estetik dan Pemulihan Semula Beverly Hills memberitahu HollywoodLife.com, walaupun aktres itu termasuk dalam senarai tahun sebelumnya.

Fleming berkata, hampir semua pelanggannya merujuk kepada selebriti apabila mereka berkunjung ke pejabatnya untuk sesi rundingan dan prosedur yang menjadi pilihan mereka ialah pembedahan rinoplasti.
Fleming juga mendakwa, kini tiada seorang pun yang meminta untuk rawatan pembesaran payu dara palsu seperti Pamela Anderson. Malah, pelanggan wanita meminta rawatan untuk mengecilkan payu dara supaya kelihatan semula jadi seperti dimiliki Jennifer Aniston dan Beyonce.

Salah satu permintaan mengejutkan pernah diterima Fleming ialah ada pelanggan yang inginkan rambut seperti Taylor Swift. Ada juga yang berkenankan rambut lurus berombak seperti Kim Kardashian, tetapi majoriti pelanggan wanita mahukan rambut kerinting Taylor.

Satu lagi permintaan mengejutkan yang diminta ramai pelanggannya ialah mereka inginkan kulit seperti Katy Perry selepas artis itu muncul dalam iklan lewat malam untuk sistem rawatan jerawat.

Bagi lelaki pula, pipi Leonardo DiCaprio, kulit Neil Patrick, hidung Jude Law, mata Hugh Jackman, bentuk wajah Jon Hamm, bibir Ashton Kutcher, rambut George Clooney dan tubuh Mark Wahlberg menjadi dambaan pelanggan lelakinya.

Dua pakar perubatan itu menambah walaupun trend di Hollywood mudah berubah-ubah, tetapi bentuk bibir muncung bagi wanita dan rambut lebat bersinar untuk lelaki tetap menjadi kegemaran pelanggan.

"Terdapat bentuk bahagian tubuh yang biasa akan diminta pelanggan dari tahun ke tahun," kata Fleming.

Menurutnya, kulit yang menjadi dambaan ramai tahun ini ialah kulit yang kepucatan seperti Amy Adams yang berada di tempat teratas dalam senarai diikuti oleh Katy Perry dan Gwyneth Paltrow.

Ini bukan kali pertama Katy menjadi tumpuan kerana kulitnya - dia kini muncul dalam iklan televisyen di Amerika Syarikat sebagai duta bagi rawatan antijerawat Proactiv.

Menurut Fleming dan Mayer yang terkenal di kalangan selebriti antarabangsa, hasil kajian tahunan ke-14 mereka menunjukkan walaupun pelanggan tidak mahu kelihatan serupa dengan selebriti pujaan mereka, tetapi mereka tetap mahukan rawatan mengikut wajah atau anggota tubuh selebriti berkenaan.

"Pelanggan menjadikan Hollywood sebagai rujukan untuk mereka mencapai standard kecantikan," jelas Fleming, pengarah bersama Institut Pembedahan Estetik dan Pemulihan Semula Beverly Hills dengan rakannya, Mayer.


PENELOPE Cruz
Tubuh sempurna

TAYLOR Swift
Rambut sempurna

ANNE Hathaway
Mata sempurna

NATALIE PORTMAN
Hidung sempurna

SCARLETT Johansson
Bibir sempurna

HALLE Berry
Dagu sempurna

JANUARY Jones
Pipi sempurna

Kongsi artikel ini menerusi media sosial

No comments:

Post a Comment