Saturday, April 23, 2011

Konduktor Kena Belasah

Konduktor bas dibelasah penumpang samseng

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

SENTUL: Gara-gara disangka warga asing, seorang konduktor bas dibelasah seorang penumpang samseng hanya kerana diajukan soalan ‘Mahu ke mana?’, Isnin lalu.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Dolah, 30, mendakwa cedera di mata, tangan, leher dan belakang badannya akibat dibelasah penumpang itu.


Menceritakan kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, Dolah seperti biasa mengambil bayaran tiket dari penumpang mengikut destinasi mereka.

Sebaik tiba di hentian bas Taman Pelangi, seorang lelaki menaiki bas itu dan bertanya pemandu sama ada bas itu menuju Gombak atau tidak.


Menurutnya, lelaki itu berlagak seperti samseng dengan menolaknya yang ketika itu mengambil bayaran dari penumpang dan tanpa meminta maaf, lelaki terbabit terus duduk.


Katanya, dia mendekati lelaki itu dan bertanya destinasinya, namun pertanyaannya tidak diendahkan menyebabkan dia meminta lelaki terbabit turun jika tidak tahu destinasi yang hendak dituju.

“Ketika saya berpusing untuk mengutip wang tiket penumpang lain, lelaki itu menolak saya dari belakang hingga badan saya terhentak di kerusi penumpang sebelum tersungkur.


“Lelaki itu menumbuk dan menendang saya tanpa henti, selain mencakar leher saya hingga luka dan memaki-hamun saya.

“Mujur pemandu memberhentikan bas sebelum beberapa penumpang membantu meleraikan pergaduhan itu,” katanya.


Dolah yang tidak berpuas hati tampil membuat laporan di Balai Polis Batu Caves, Rabu lalu.

No comments:

Post a Comment