Thursday, March 15, 2012

main tuduh2 je

Peniaga bebas tuduhan rogol remaja sekampung
Wartawan Sinar Harian
14 Mac 2012
Peniaga bebas tuduhan rogol remaja sekampung
KOTA BHARU-Bagaikan langsai hutang sejuta dan sangat bersyukur bagi seorang peniaga muda apabila Mahkamah Sesyen di sini, semalam memutuskan dia bebas daripada tuduhan merogol remaja sekampung dengannya.
Mengikut pertuduhan, Mohd Imran Mohamed Nor, 22, didapati merogol seorang remaja berusia 15 tahun di rumah tanpa nombor di Kampung Lalang Pepuyu, Tanah Merah kira-kira jam 8 malam.
Oleh itu, tertuduh melakukan kesalahan yang boleh dihukum di bawah Subseksyen 376 (1) Kanun Keseksaan iaitu rogol hendaklah diseksa dan penjara yang boleh sampai 20 tahun.
Bagaimanapun, Hakim Zainal L Salleh menetapkan keputusan tersebut selepas pihak pendakwaan gagal mewujudkan primafacie ke atas tertuduh.
Tertuduh yang hadir ke mahkamah dengan memakai kemeja T merah tersebut dilepaskan dan dibebaskan tanpa perlu dipanggil untuk membela diri.
Mahkamah mendapati keterangan mangsa tidak disokong oleh laporan perubatan doktor yang merawatnya. Malah, mangsa juga tidak pasti sama ada kejadian rogol berlaku atau sebaliknya.
Mohd Imran yang ditemani peguamnya Muhammad Hasif Hassan senyum ketika berjalan keluar dari mahkamah semalam.

No comments:

Post a Comment