Saturday, December 18, 2010

Sehidup Semati

Hasrat isteri dikebumi satu kubur bersama suami termakbul

AHMAD Azhar Hassan dan isterinya, Nur Hazah Mohamad Yusuf yang terkorban dalam kemalangan langgar lari di Jalan di Kilometer 7, Jalan Tapah-Changkat Petai berhampiran pekan Tapah Road, semalam.

TAPAH 17 Dis. – Siapa sangka kata-kata seorang isteri untuk disemadikan dalam satu kubur dengan suaminya dimakbulkan apabila mereka meninggal dunia bersama dalam kemalangan jalan raya malam semalam.

Kedua-duanya, Nur Hazah Mohamad Yusuf, 24, dan Ahmad Azhar Hassan, 30, merupakan pasangan yang baru berkahwin pada 30 Oktober lalu dan belum sempat untuk menimang cahaya mata.

Dalam kemalangan kira-kira pukul 8 malam itu, motosikal yang mereka naiki dilanggar sebuah kereta di Kilometer 7 Jalan Tapah-Changkat Petai berhampiran pekan Tapah.

Menurut kakak Nur Hazah, Nur Aaida, 35, sebelum kejadian, adiknya itu ada menyuarakan hasrat untuk berhenti kerja pada Sabtu ini dan ingin berpindah ke sebuah rumah berhampiran dengan kubur di Kampung Batu 5 dekat sini.

“Beberapa hari lalu juga, dia menyatakan kalau nak mati, biarlah meninggal dunia pada Jumaat dan satu kubur dengan suaminya.

“Tak sangka permintaannya dikabulkan oleh Allah dan mereka dikebumikan dalam satu kubur hari ini,” katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di rumahnya di Tapah Road di sini hari ini.

Sementara itu, bapa saudara Nur Hazah, Saat @ Harun Mat, 67, berkata, dia yang baru pulang dari tempat kerjanya segera ke tempat kejadian sebaik sahaja mengetahui berita malang tersebut pada pukul 8.40 malam.

Menurutnya, apabila sampai ke tempat kejadian, kedua-dua pasangan suami-isteri itu sudah tidak bernyawa.

No comments:

Post a Comment