Friday, January 7, 2011

Katering Kena saman


Katering diarah bayar RM9,505
Oleh NUZULSHAM SHAMSUDDIN
zulsham@kosmo.com.my

KAMARUDDIN (tengah) menunjukkan surat tuntutan ganti rugi dan gambar-gambar menu makanan sambil ditemani anaknya, Faizal (kanan) dan bapa saudaranya, Harun Ahmad di Melaka semalam.

MELAKA – Akibat melakukan kerja umpama ‘melepaskan batuk di tangga’, sebuah syarikat katering diarah membayar ganti rugi kepada seorang pelanggannya kerana makanan yang disajikan untuk satu majlis perkahwinan bukan sahaja tidak cukup malah ada yang basi.

Razak Catering & Events Servis diarah membayar RM9,505 kepada pelanggannya, Kamaruddin Husin, 54, seorang Setiausaha Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Pinang, Tanjung Kling dekat sini.

Presiden Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM), Mohd. Nasrim Mohd. Salleh ketika membuat keputusan itu berkata, sebagai pelanggan, Kamaruddin berhak mendapat haknya semula lebih-lebih lagi ia melibatkan makanan yang dihidang kepada tetamu.

“Dua hidangan iaitu dalca dan pajeri nanas didapati telah basi dan Kamaruddin terpaksa menggantikan hidangan itu dengan belanjanya sendiri.

“Oleh itu, TTPM mengarahkan pihak penentang membayar sebanyak RM9,505 iaitu sebahagian nilai yang terpaksa ditanggung oleh penuntut,” katanya di Mahkamah TTPM di sini semalam.

Sementara itu, pihak penentang tidak menghantar sebarang wakil ketika keputusan dibacakan.

No comments:

Post a Comment