Tuesday, January 11, 2011

Penarik Kereta Dibelasah

Lelaki hutang tujuh bulan belasah penarik kereta


KUALA LUMPUR: Bukan saja tidak membayar ansuran bulanan kereta yang dipandunya selama tujuh bulan, malah seorang lelaki yang didakwa penjawat awam itu juga bertindak samseng selepas membelasah seorang ejen penarik kereta yang dilantik bank yang meluluskan pinjaman kenderaan itu.

Bagaimanapun, lelaki berusia 30-an itu tidak berseorangan berikutan turut membawa sekumpulan enam hingga tujuh rakannya untuk membelasah mangsa, malah rantai emas yang dipakainya turut dilarikan seorang daripada mereka dalam kejadian di Jalan Padang Tembak, di sini, baru-baru ini.


Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari itu, mangsa, S Thiyagu, 21, bersama seorang lagi rakannya menunggu hampir sejam di lokasi berkenaan selepas menemui kereta lelaki terbabit diletakkan di kawasan itu.

“Rakan saya ingin keluar dari kenderaan, namun saya menghalang kerana percaya tidak ada masalah akan timbul berikutan lokasi kereta itu diletakkan di kawasan umum, malah berhampiran kompleks kerajaan.


“Saya menunggu pemilik kenderaan terbabit datang bagi memaklumkan kereta itu terpaksa ditarik berikutan kegagalan membayar ansuran bulanan,” katanya.


Bagaimanapun, beberapa ketika kemudian seorang lelaki datang dan memperkenalkan dirinya pemilik kereta itu dan menanyakan mengapa dia berdiri bersebelahan keretanya.

Dia memperkenalkan diri sebagai penarik kereta dan menunjukkan kad kuasa termasuk surat arahan penarikan yang dikeluarkan bank kepada lelaki terbabit.


Namun, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan menjelaskan mahu membawa kereta itu masuk ke dalam kawasan pejabatnya, namun dihalang selepas memaklumkan jumlah ansuran pembayaran yang tertunggak mencecah tujuh bulan.

“Lelaki terbabit memanggil beberapa rakannya termasuk dua lelaki yang lengkap berpakaian seragam sebelum membelasah saya bertubi-tubi.


“Dalam keadaan kelam-kabut itu, seorang daripada mereka sempat meragut rantai leher yang saya pakai bernilai kira-kira RM2,000 sebelum memecut kenderaan yang sepatutnya ditarik itu ke dalam kawasan pejabatnya,” katanya.

Kongsi artikel ini menerusi m

No comments:

Post a Comment