Monday, May 30, 2011

Padah Gelar Bodoh

Pekerja butik mengaku bersalah

KUALA TERENGGANU 29 Mei - Gara-gara mengeluarkan perkataan 'polis bodoh', seorang gadis pekerja butik mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan melakukan perbuatan itu semalam.

Nur Shafa Watiha Wahab (gambar), 20, membuat pengakuan itu di hadapan Pendaftar Kanan Mahkamah Majistret itu, Rusilah Nik.

Mengikut kertas pertuduhan, tertuduh didakwa mengeluarkan perkataan 'polis bodoh' terhadap seorang anggota polis yang sedang menjalankan tugas di depan Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) di sini kira-kira pukul1 petang semalam.

Bagi kesalahan itu, Nur Shafa yang berasal dari Kampung Telaga Batin boleh dihukum di bawah Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 yang boleh didenda tidak melebihi RM100.

Rusilah membenarkan tertuduh diikat jamin RM1,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 7 Jun depan untuk sebutan fakta serta keputusan kes.

Dalam kejadian petang semalam, seorang anggota polis yang memandu kereta jenis Proton Waja dan hendak memasuki kawasan LTSM telah bertembung dengan sebuah motosikal jenis Yamaha ditunggangi seorang gadis (tertuduh) tanpa memakai topi keledar.

Anggota polis itu kemudian menegur gadis itu sehingga berlaku pertengkaran apabila gadis terbabit mengeluarkan perkataan 'polis bodoh'.

No comments:

Post a Comment