Friday, May 6, 2011

Pura2 Jadi Mekanik

Berlakon baiki kereta rakan
Oleh Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

GOMBAK: Bimbang rahsia terbongkar, dua beradik berlakon seolah-olah sedang membaiki kereta Perodua Kancil yang dicuri di hadapan rumah mereka di Batu 11, Jalan Gombak, di sini, kelmarin sebelum diserbu polis.

Ketika serbuan kira-kira jam 1 tengah hari itu, dua beradik lelaki berusia 20-an itu sedang leka meleraikan komponen kereta berkenaan, sebelum diserbu.


Menurut sumber, sebaik ditahan, kedua-dua suspek memberi alasan kononnya sedang membaiki kereta yang dihantar rakannya.

“Bagaimanapun polis yang tidak mempercayai alasan itu bertindak membuat pemeriksaan bagi memastikan kesahihan dakwaan mereka.


“Malah, ketika kejadian bapa suspek yang berada di rumah turut keluar mempertahankan tindakan anaknya dengan memberi alasan sama,” katanya.


Sumber berkata, hasil pemeriksaan lanjut polis mendapati kereta itu dilaporkan hilang di Sungai Besi.

“Selepas didesak akhirnya kedua-dua suspek mengaku mencurinya sebelum mereka dibawa ke Balai Polis Sungai Besi.


“Polis turut menemui rangka sebuah lagi Perodua Kancil yang sudah dileraikan komponennya dan dibuang di tepi jalan tidak jauh dari rumah suspek.

“Malah, motosikal jenis Suzuki yang berada bersama suspek juga direkod sebagai motosikal curi apabila laporan mengenai kehilangannya pernah dibuat di Balai Polis Salak Selatan,” katanya.


Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan penangkapan terbabit dan kedua-dua suspek diserahkan ke Balai Polis Sungai Besi untuk tindakan lanjut.

No comments:

Post a Comment