Saturday, November 20, 2010

Ghaib Dengan Teman Internet

Peluk ibu sebelum 'ghaib'


MASJID TANAH: “Pada malam sebelum Nur Bazilah menghilangkan diri, dia tidur dengan saya di tingkat atas sambil memeluk saya dengan erat dan menyelimutkan badan tanpa menunjukkan tanda hendak meninggalkan kami sekeluarga,” kata ibu, Karimah Mahmood, 53, mengenai kehilangan anak gadisnya, Nur Bazilah Abdul Rahman, 18, dari rumah mereka di di Kampung Kubang Semang Penanti, Bukit Mertajam, Pulau Pinang, pada 14 November lalu.

Karimah berkata, anaknya itu keluar dari rumah seawal jam 6.30 pagi dengan membawa sebuah beg sandang dipercayai selepas kecewa bercinta dengan seorang lelaki baru dikenali menerusi laman sembang sosial Internet.


Biarpun mengalami darah tinggi, beliau dan suaminya, Abdul Rahman Ahmad, 68, semalam, sanggup meredah perjalanan sejauh 300 kilometer dari Pulau Pinang ke Melaka semata-mata untuk mengesan anak bongsunya.

Difahamkan, anak bongsu dari lima beradik itu yang juga penuntut di sebuah kolej swasta di Ipoh, Perak, bertindak demikian selepas berlaku perselisihan dengan keluarga yang menegur perubahan dirinya selepas mengenali beberapa lelaki.


Pasangan terbabit datang ke rumah keluarga mereka di sini sejak kelmarin dan ditemani anak perempuan serta menantu mereka.


“Sebelum ini dia pernah memberitahu ada berkawan dengan seorang lelaki, tetapi dia kecewa selepas mengetahui teman lelakinya itu sudah memiliki teman wanita.


“Dia sebelum ini seorang pendiam dan kurang bercakap di rumah. Namun, sejak empat bulan lalu selepas menuntut di sebuah kolej swasta, perangainya mula berubah dan sering ingkar peraturan kolej dan keluar dari asrama bersama teman lelaki yang baru dikenali,” katanya.


Sementara itu, menantunya, Nur Hakim Ismail, 28, mengharapkan kerjasama semua pihak atau rakan-rakan yang mengenali Nur Bazilah atau lebih mesra dengan panggilan Adik, menghubunginya di talian 012-4031985 atau hubungi balai polis berdekatan sekiranya adik iparnya itu ditemui.

No comments:

Post a Comment