Tuesday, November 23, 2010

Hobi Lempar Taik

Hobi pelik lontar najis


KUALA LUMPUR: Seorang remaja lelaki berperangai pelik dikesan melempar najisnya ke beberapa rumah jiran di sebuah kondominium di Pandan Indah, di sini, sejak tiga bulan lalu.

Difahamkan, puluhan aduan sudah dilakukan mangsa kepada pihak pengurusan kondominium berkenaan mengenai insiden itu, namun sehingga kini tiada tindakan.


Berang dengan itu, seorang daripada mangsa membuat laporan di Balai Polis Pandan Indah.

Dalam kejadian terbaru kira-kira jam 12 tengah hari, kelmarin, suspek melontarkan najis yang dibungkus dalam plastik ke rumah jiran.


Difahamkan, suspek melakukan perbuatan itu dua kali setiap hari.


“Mereka (mangsa) terpaksa mencuci najis terbabit yang melekat di dinding dan lantai rumah masing-masing. “Walaupun pelbagai aduan dan cadangan diajukan kepada pihak pengurusan kondominium itu bagi mengatasi masalah berkenaan, namun tiada tindakan diambil,” katanya.


Difahamkan, beberapa penduduk yang terserempak remaja terbabit ketika melakukan perbuatan itu mengadukan perkara itu kepada keluarga suspek, namun hampa selepas aduan mereka tidak diendahkan.


“Malah, ada antara mereka (penduduk) mendakwa remaja terbabit mengamalkan ilmu aneh yang bertentangan ajaran Islam dan tindakannya itu memenuhi syarat ilmu yang diamalkannya,” katanya.

Sementara itu, Ketua PolisAmpang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan memberitahu siasatan lanjut dilakukan.

No comments:

Post a Comment