Monday, November 29, 2010

Hooray Musim Sunat


Teruja sertai khatan beramai-ramai



BASAH...peserta program berkhatan beramai-ramai dipancut air.
SUNGAI BULOH: “Sejak ibu memberitahu saya dan adik akan dikhatankan beramai-ramai, saya sangat teruja. Paling seronok bila kami diarak dengan paluan kompang dan disembur air pancut oleh bomba,” kata Mohd Faiz Mohd Rozi, 9, seorang daripada 28 peserta kanak-kanak berumur lapan hingga 12 tahun yang mengikuti Program Berkhatan Beramai-Ramai Peringkat Cawangan Taman Sri Buloh, di sini, semalam.

Program itu anjuran bersama Umno Sungai Buloh dan Kumpulan Muslimah Sri Buloh dan satu jentera Bomba dan Penyelamat dari Sungai Buloh hadir memeriahkan suasana.


Mohd Faiz berkata, dia teruja selepas terpilih, malah perasaan takut hilang selepas melihat rakan-rakan seusianya gembira.

Malah, kembarnya, Mohd Fariz, 9, dan adik Mohd Ferhad Azwan, 8, turut melalui pengalaman baru itu.


“Pada mulanya takut, terutama selepas abang mengusik saya dengan pelbagai cerita menggerunkan.


“Tapi, semua itu hilang selepas saya lihat kawan-kawan senyum seolah-olah tak ada apa-apa.


“Apabila sudah berkhatan, rasa macam sudah dewasa. Pengalaman ini tidak akan saya lupakan sampai bila-bila,” katanya.

No comments:

Post a Comment